Schmidt type Tarron

Seksjonsplogen bygget for veivedlikehold med strenge krav til brøyteresultat. Seksjonene vil følge veibanens profil. Plogen er meget vel dimensjonert og produsert i forhold til funksjonskrav.

Hver av seksjonene er opplagret i en bakenforliggende ramme som til en hvert tid støttes opp av hjul eller ski slik at seksjonene kan få bevege seg fritt mot underlaget. Hver av seksjonene strammes ned etter behov uavhengig av hverandre. Brøyteresultatet blir glimrende, selv ved fastkjørt snø vil plogen fungere omtrent som en høvel. Seksjonen lagres i doble lenkarmer i veldimensjonerte plater, og er vedlikeholdsfrie.

Konstruksjonen er meget stabil og gjør kjøring med plogen til en fornøyelse. Plogen vil på grunn av sin aggressive vinkel (65°) mot veibanen, bringe snøen opp i plogen og rulle den over autovernet. Kravet som stilles til plogen er at den skal kunne treffe og passere en 100 mm høy hindring i 40 km/h uten at den tar nevneverdig skade av det.

Schmidt TARRON ploger består av følgende standardutstyr:

  • Seksjonsplog med enkeltopplagring for hvert element for tilpassing av veiunderlag.

  • Aggressiv rydding ved fjærbelastede enkeltelementer.

  • Stive polyuretanopplagrede bjelker med fremragende dempningsegenskaper.

  • Automatisk vedlikeholdsfritt overkjøringsvern som er todelt og består av en fleksibel polyuretan innfestingsbjelke for slitestål for hvert seksjonselement og av fleksible fjærer som sikrer den seksjonen som treffer hindringer. Fjærene vil slå seg opp og drar tilbake seksjonen når hindringen passeres.

  • Høyre og venstre seksjon konstruert for optimalt utkast.

  • Holder for lagringsstativ.

  • Parallellogram med "3" ledd, (patentert) som sikrer pendelfunksjon.

  • Regulerbar høydeinnstilling av parallellogram.

  • Hydraulisk sving, høyre og venstre, valgfritt 32-36º.

  • Overtrykksventil for sving og løftsylinder med separat utgang for oljelekkasje.

Previous
Previous

Kommunalblad type KBL